viktok.reismee.nl

Hoe bezwaar tegen een bruidsmeisje of moeder jurk voor een bruiloft

Het selecteren van bruidsmeisjes en jurken voor de bruid is geen gemakkelijke taak en kan vaak leiden tot ruzie of meningsverschillen over stijl en kosten. Of je nu een bruid, een bruidsmeisje of een moeder van de bruid bent, je kunt bezwaar maken tegen een jurkenselectie. Om bezwaar te maken tegen een jurk, moet je het gesprek op een eenvoudige en respectvolle manier benaderen of alternatieve opties voorstellen. Je kunt ook proberen om bezwaren te vermijden door samen te winkelen en open te staan voor het proces.

Leg zachtjes uit waarom je bezwaar hebt tegen de jurk. Als een van je bruidsmeisjes een jurk heeft uitgekozen die je niet bevalt, moet je duidelijk maar met respect je mening geven. Bijvoorbeeld, misschien heeft een van je bruidsmeisjes een jurk gekozen die volgens jou te strak is voor hun lichaamstype. In plaats van te zeggen: "De jurk lijkt te strak voor je", probeer dan te zeggen "Ik hoopte op een meer losse en vloeiende blik." Op deze manier val je de jurk niet aan, maar bied je een alternatieve stijl aan.

Op dezelfde manier, als de bruid wil dat je een kleur draagt die niet goed bij je staat, probeer dan te zeggen "Is het mogelijk om een donkerdere tint te vinden? Ik kijk er uit."

Bruidsmeisjes Jurken 2018 Van VEAUL

Wees eerlijk. Als je geen bepaalde jurk wilt dragen omdat je de kleur, prijs of snit niet leuk vindt, wees dan eerlijk tegenover de bruid. Vermijd te zeggen dat je de stijl niet leuk vindt als het echte probleem is dat je de jurk niet kunt betalen. De bruid zal waarschijnlijk naar jurken in die prijsklasse blijven kijken en je zult het probleem niet echt oplossen.

Trek in plaats daarvan de bruid apart en neem een privégesprek over uw budget. Op deze manier hoeft u uw financiële situatie niet aan het hele huwelijksfeest bekend te maken.

Je zou kunnen zeggen: "Ik heb een krap budget en kan maar ongeveer $ 200 - $ 250 aan een jurk uitgeven, ik schaam me een beetje voor de situatie, dus kunnen we dat gewoon tussen ons houden."

De bruid is waarschijnlijk een goede vriend of familielid en moet uw verzoek honoreren.

Zorg ervoor dat u uw bezorgdheid vroeg in het proces kenbaar maakt, omdat het uitstellen van het gesprek voor iedereen problemen kan veroorzaken.

Blijf kalm. Dit soort gesprekken kan heel moeilijk zijn en emoties kunnen vaak hoog oplopen tijdens het huwelijksplanningsproces. Blijf kalm terwijl je bezwaar maakt tegen een jurk. Vermijd het verhogen van je stem of het schreeuwen tegen de bruid, het bruidsmeisje of de moeder van de bruid. Vergeet niet dat iedereen een beetje gestresst is en dat iedereen wil dat de bruiloft mooi is. Door tijdens het gesprek rustig te blijven, is de kans groter dat u eerder tot een oplossing komt dan een ruzie begint.

Neem bijvoorbeeld diep adem voordat u een serieus gesprek voert over het maken van bezwaar tegen een jurk. Gebruik een niveau tone of voice en probeer uw mening op een rationele en volwassen manier te vocaliseren.

Zeg iets als: "Ik weet dat je het gevoel hebt dat een jurk in nude-kleur te licht is voor je huidskleur, maar dit is de kleur die ik wil voor mijn bruiloft. Ik denk dat we kleurrijke sieraden en schoenen kunnen toevoegen om de outfit op te fleuren."

Deze aanpak toont aan dat u de zorgen begrijpt en een vorm van compromis hebt bedacht.

Ben het eens over een paar specifieke richtlijnen. Om alternatieve jurken voor te stellen, moet iedereen een aantal winkelrichtlijnen overeenkomen. Neem bijvoorbeeld een lijst met 'must-have's', zodat de bruid, bruidsmeisjes en de moeder van de bruid allemaal op dezelfde pagina staan tijdens het winkelen voor alternatieve jurken. Maak een afspraak over de kleur, lengte, stijl en materiaal. Op die manier zal het gemakkelijker zijn om een alternatieve jurk te vinden.

U bent het er bijvoorbeeld mee eens dat de jurk cocktaillengte moet hebben, met een sweetheart halslijn, strapless en in een lichtroze kleur.

Kijk naar andere jurken die aan de eisen voldoen. In sommige gevallen kan de bruid of een ander lid van het huwelijksfeest een jurk kiezen die je niet leuk vindt. Misschien houd je niet van de stijl of de manier waarop de jurk op je lichaamstype lijkt. In plaats van te zeggen "Er is geen manier om in het openbaar die afschuwelijke jurk te dragen!" Zou je kunnen zeggen: "Ik hou van de kleur van die jurk, maar laten we een paar andere stijlen proberen."

Op deze manier heb je geen uiterlijk bezwaar tegen de jurk of het kwetsen van iemands gevoelens, maar je biedt alternatieve opties.

Zoek actief naar een andere jurk die u leuk vindt en die voldoet aan de vereisten van de bruid (zoals kleur, lengte, materiaal, etc.)

Dit werkt ook als u de bruid en een van uw bruidsmeisjes bent of als uw moeder een jurk heeft uitgekozen die u niet bevalt.

Op zoek naar meer Gelegenheid Jurken voor jurken, kunt u naar de online winkel veaul gaan.